ปัญหาการติดตั้ง Cisco AnyConnect สำหรับ Windows

[link]

1. ทำการ update windows ให้เป็นปัจจุบัน
2. หยุดหรือยกเลิกการทำงานของโปรแกรม Antivirus ชั่วคราวก่อน
3. ก่อนการติดตั้งให้คลิกขวาที่ไฟล์ติดตั้ง เลือก Run As Administrator

หากลองวิธีข้างต้นแล้วยังพบปัญหาอยู่อาจจะทำตามวิธีนี้ก่อน
1. ให้เปิด This PC ขึ้นมา แล้วไปที่ View ไปคลิ้กที่ Hidden items ด้วย เพื่อให้มองเห็นไฟล์หรือโฟล์เดอร์ที่ซ่อนอยู่
2. ไปที่ C:\User\…จะเห็นว่ามี โฟล์เดอร์ .cisco อยู่ให้ลบโฟล์เดอร์นี้ออก
3. ไปที่ c:\User….\AppData\Local จะมีโฟล์เดอร์ Cisco อยู่ ลบออกเช่นกัน
4. ติดตั้งโดยคลิกขวาที่ไฟล์ติดตั้ง เลือก Run As Administrator อีกครั้ง

Microsoft Solution :
Step 1: Check the Windows Installer service is running or not
Start the Windows Installer service.
1. Click Start, type services.msc and hit enter.
2. From the list of items, double click Windows Installer service.
3. Change the startup type to Automatic and click Start button to start service.
4. Click Apply and then click ok.
Check if the issue is resolved.
Step 2: Unregister and re-register the Windows Installer
1. Click Start Orb, in the start search box, type MSIEXEC /UNREGISTER, and then click OK.
2. Click Start Orb, in the start search box, type MSIEXEC /REGSERVER, and then click OK. After you run this command, the operation is complete.
3. Now, try your installation again.